Visie en Misie van het Molenduin

Het team van Molenduin is er voor iedere leerling die ‘tijdelijk’ geen onderwijs kan volgen binnen het reguliere voortgezet onderwijs. We begeleiden de leerling zo goed mogelijk in zijn/haar persoonlijke voorbereiding op toekomstig passende arbeid. Met als doel dat zij na het uitstromen hun verworven werkplek weten te behouden, de basis voor een betekenisvol leven in onze samenleving. We werken vanuit drie locaties in Santpoort, Driehuis en Schagen waarbinnen we dagelijks streven een leeromgeving te creëren die voorspelbaar, gestructureerd, veilig en op momenten ook inspirerend is.

Kernwaarden

Wij doen dit vanuit een sterke betrokkenheid met onze leerlingen waarbij Kracht, Passie en Onvoorwaardelijkheid in ons handelen leidend zijn. Opgeven is geen optie, de leerling krijgt bij ons alle kansen stap voor stap zichzelf te ontdekken wat hij het beste kan en het liefste wil.