De Opmaat

De Opmaat is er voor kinderen en jongeren die – om welke reden ook – niet meer naar school gaan, of die thuiszitter dreigen te worden. In kleine groepen van ongeveer acht leerlingen (her)vinden zij bij ons stap voor stap het plezier in leren en ‘school’.

In De Opmaat krijgen leerlingen les en begeleiding van een docent en een pedagogisch medewerker. Zij ontwikkelen hun schoolse vaardigheden, om straks (weer) mee te kunnen doen in het onderwijs. Dit doen we in de klas, maar bijvoorbeeld ook in het (arbeids)trainingscentrum.
En in de eigentijdse praktijkruimten voor ‘groen’, horeca, techniek en verzorging op onze school.

Het Molenduin biedt De Opmaat aan in Driehuis en Schagen:

• In Driehuis hebben we De Opmaat-klassen voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar en voor jongeren van 12 tot en met 18 jaar
  • In Schagen is De Opmaat er voor jongeren van 12 tot en met 18 jaar

Aanmelding

Voor aanmelding bij De Opmaat is een toelaatbaarheidsverklaring nodig van het samenwerkingsverband. Voor de extra (jeugdhulp)ondersteuning die wij in de groep bieden is een beschikking nodig van de gemeente.